Gamereview

Deze review gaat over een belachelijke game met de zeer aparte naam: Ridiculous Fishing. Een app voor wederom iOS en Android waarbij het de bedoeling is dat je in eerste instantie geen enkele vis vangt en je vishaak zover mogelijk laat zakken en het liefst tot op de bodem.

Zodra je de bodem hebt geraakt of wanneer je een vis raakt onderweg naar beneden, stopt de lijn met dalen en wordt die weer binnengehaald. Dan is het de bedoeling dat je op de weg naar boven zoveel mogelijk vissen vangt, bepaalde kwallen en inktvissen moet je daarbij zien te ontwijken. Zodra je met een hengel vol met vis boven het water komt, vliegen alle vissen in de lucht en is het de bedoeling dat je zo snel mogelijk alle vissen uit de lucht schiet door erop te drukken. Zodra je alle vissen hebt afgeschoten is het tijd om de balans op te maken en je punten te tellen.

Met de punten die je zojuist hebt verdiend kan je vervolgens weer spullen kopen in de viswinkel waarmee je nog dieper kan vissen, je lijn kan voorzien van een lamp, of attributen om de eerste gevangen vissen te elektrocuteren zodat je de lijn toch nog verder kan laten afdalen. Ook kan je natuurlijk dikkere wapens kopen om de vissen die in de lucht vliegen nog beter af te knallen.

Het spel maakt het dus mogelijk om op de meest belachelijke manier vissen te vangen om ze vervolgens af te knallen. Origineel, grappig en gewoon leuk om te doen. In elk geval niet bepaald een game voor de standaard visser of visliefhebber, desalniettemin maakt dat het spel niet minder leuk.

Grafisch ziet het spel er leuk uit, het bootje deinst leuk op de golven maar net als de game die we gisteren aan een review onderworpen, Flappy Bird, moet het spel het echt hebben van de verslavende factor. Zoals eerder vermeld is het spel op zowel Android als iOS verkrijgbaar, wij hebben beide versies bekeken en het verschil is niet noemenswaardig.