• De camera zelf.
  • Statief voor de camera.
  • Een kunstlederen opberg tasje.
  • Twee batterijen voor de camera.
  • Een “pols”koortje voor de camera.

De gebruikershandleiding
De gebruikershandleiding is een klein maar dik boekje dat in totaal zo’n 160 bladzijde’s kent. De handleiding staat in 7 talen beschreven, waaronder ook Nederlands.Voor elke taal staan er 22 pagina’s uitleg over de camera. Wat betreft de handleiding, die had van mij een stuk uitgebreider gemogen! Alles staat er nogal beknopt in, en ze gaan niet echt diep op de functie’s in. Nou moet ik zeggen dat het meeste wel voor de hand ligt en dat je zonder de handleiding te lezen een heel eind komt, Maar bijvoorbeeld de witbalans of over het contrast van de camera vind je maar erg weinig uitleg, terwijl deze instellingen toch erg belangrijk zijn!

De installatie cd
Op de installatie cd (Die overigens erg goed zit ingepakt, zodat hij niet beschadigt) staan natuurlijk de driver’s voor de camera, maar ook een paar extra programma’s die erg handig kunnen zijn.

De volgende programma’s zijn meegeleverd en staan op de installatie cd:
  • Microsoft DirectX 8.1b
  • Microsoft NetMeeting 3.01
  • MGI PhotoSuite III SE
  • Adobe Acrobat Reader 5.05
  • Digitale handleiding
De camera zelf
In het kort beschreven: De camera ziet er robuust en stevig uit, en dankzij de kleine rubberen Bobbeltjes die vooraan en achteraan de camera geplaatst zijn, heb je het idee dat deze camera nooit uit je handen glijd. Dankzij de zilveren knopjes ziet de camera er erg luxe uit! Een nadeel is wel dat je vette vingers ziet op de knoppen.

Het statief voor de camera
Het kleine statiefje dat je bij de camera geleverd krijgt is eigenlijk bedoeld voor als je de camera als webcam gebruikt. Het statiefje is van zilver kleurig plastic gemaakt en heeft aan de drie uiteinde’s van de pootjes goede rubberen noppen zodat hij nooit van je beeldscherm (of wat voor plek dan ook) kan afglijden. Onderaan in het midden van de camera zit een klein gaatje waar je het statiefje aan kan vast schroeven. Dankzij een beweegbaar bovenstukje kan je de camera in een bepaalde hoek plaatsen, en deze dan vergrendelen met een palletje.

Het kunstlederen opbergtasje
Wat erg handig is en helaas niet bij alle camera’s geleverd wordt, is een kunstlederen opberg tasje voor de camera. Het opbergtasje gaat open en dicht met behulp van een stukje klittenband. Aan de achterkant van het opbergtasje zit een stevige riemhouder, zodat je het tasje met camera erin, gewoon aan je broeksriem kan bevestigen. De binnenkant van het opbergtasje is gevoerd met een zacht zwart pluizig stofje zodat je het tft-schermje of de lens niet beschadigt.

De batterijen en het “pols” koortje
De batterijen zijn niet zoals gewoonlijk van een één of ander raar Taiwanees merk, maar gewone Duracel batterijen. Dit is uiteraard een pluspunt omdat deze batterijen een stuk langer meegaan, en aangezien het lcd-schermpje nogal wat stroom vreet, is dit mooi meegenomen! Ook zit erbij de camera een polsbandje bijgeleverd, zodat je de camera op een mooie zonnige dag gewoon rond je pols kan dragen, en snel een foto kan maken mocht er weer eens net wat leuks voor doen :).