2min

Tags in dit artikel

, , ,

Prestaties (games)

Voor het grafische werk is de G2 mini ondanks de andere chipset voorzien van dezelfde rekenkern als de mini-varianten van HTC en Samsung. Ten opzichte van deze toestellen zal de prestatie daarom afhankelijk zijn van randzaken. De Apple iPhone 5C en Sony Xperia Z1 Compact hebben wel een andere chip aan boord, welke op papier beter zou moeten presteren.

In GFXBench 2.7 behaalt de G2 mini een framerate van 15,2. Dat is prima, het komt bijvoorbeeld in de buurt van de Samsung Galaxy S4, al heeft die smartphone wel een veel hogere schermresolutie. De grafische chip moet krachtig genoeg zijn om een vloeiend beeld tevoorschijn te toveren en daarin slaagt de G2 mini, afgaande op deze benchmark. In vergelijking met de concurrentie doet de G2 mini het ook beter, de Xperia Z1 Compact daargelaten.

Benchmark: GFXBench 2.7 T-REX (C24Z16 onscreen)


In 3DMark’s benchmark Ice Storm Unlimited worden smartphones deels offscreen getest om de kracht van de GPU goed vast te kunnen stellen. De LG G2 scoort in dit opzicht ineens wat minder omdat de schermresolutie dan niet meer in het voordeel van het toestel speelt. Alle toestellen moeten een deel van de tests in Full HD berekenen en dat levert de G2 mini extra werk op omdat er ineens viermaal zoveel pixels berekend moeten worden.

Benchmark: Crossplatform: 3DMark – Ice Storm Unlimited


Ondanks die zeer matige prestatie in 3DMark moet ik toch stellen dat de G2 mini grafisch gezien redelijk capabel is, maar dat heeft meer met de schermresolutie te maken dan met de grafische chip. Met een iets hogere resolutie was de G2 mini al snel een stuk minder goed af geweest. Dat is bijvoorbeeld te zien bij de HTC One mini en Motorola Moto G in GFXBench 2.7. De Adreno 305 is niet sterk genoeg voor de 720 bij 1280 pixels die deze smartphones weergeven.