2min

Tags in dit artikel

, , ,

Introductie

Met de Xperia T3 wil Sony een hoogwaardige smartphone met een groot Triluminos-scherm in het assortiment opnemen. Op papier zijn er in vergelijking met Sony’s goedkopere modellen zijn er wat extra’s zoals ondersteuning voor 4G, een metalen frame en een zeer dunne en lichte behuizing. Ten opzichte van de duurste Xperia’s zijn er ook wel duidelijke tekortkomingen, zo is de Xperia T3 bijvoorbeeld niet bestand tegen water.

Met een schermgrootte van 5,3 inch hikt de Xperia T3 tegen de grens van phablets aan. Bij Techzine vinden we dat die grens op 5,5 inch ligt, maar tegenwoordig zijn sommige topmodellen zoals de LG G3 (review) daardoor ook al onder die noemer te scharen. De Xperia T3 dus net niet, maar dat neemt niet weg dat de smartphone wel een groot scherm aan boord heeft.


Qua concurrentie heb ik gekeken naar recente toestellen met een vergelijkbare schermgrootte en prijs. Als ik slechts naar één van beide aspecten zou kijken, zou er een gigantische waslijst vermeld moeten worden en daar wordt niemand wijzer van. In dit artikel ga ik dus kijken hoe de Xperia T3 zich houdt ten opzichte van onderstaande toestellen.

Model Prijs
Huawei Ascend G750 (review) 250 euro
Huawei Ascend P7 (review) 255 euro
LG L80 260 euro
Sony Xperia T3 325 euro
HTC Desire 816 325 euro
LG G2 (review) 330 euro
Galaxy Note 3 Neo 340 euro
Sony Xperia Z1 (review) 360 euro
Samsung Galaxy S4 Value Edition (review) 375 euro

Sony gaf de Xperia T3 een adviesprijs van 350 euro. Sinds de aankondiging zijn er al enkele maanden verstreken en is de winkelprijs dus ook al wat gezakt. Sony produceert de toestellen in de kleuren paars, wit en zwart.