, ,

Het spel

Rennen als een kip zonder kop..

Het spel begint met een lange intro waarin een deel van het spel wordt uitgelegd, het wordt duidelijk hoe alles begonnen is. Er wordt in verteld dat twee personen het niet goed met elkaar kunnen vinden en dat deze onenigheid opgelost moet worden. Deze intro is echter niet te skippen en duurt veel te lang. Uiteindelijk wordt je wakker geschud door het geluid van het spel dat begint. Nadat je eenmaal aan het spelen bent krijg je ook tussen de missies door verschillende filmpjes die het verhaal verder ontrafelen. Deze filmpjes zijn echter wederom niet weg te krijgen en moeten dus volledig uitgekeken worden. Het spel begint en gelijk zul je missies moeten doen. De missies die gespeeld moeten worden zijn verdeeld over vier planeten.

..en maar blijven rennen

Tijdens je missies wordt er vanalles van je gevraagd. Één ding dat echter opvalt is dat wanneer je dood bent je terug geteleporteerd wordt naar de plaats waar je het laatste nog levend was om vervolgens hier weer verder te kunnen gaan. In het spel is het dus onmogelijk om ook daadwerkelijk dood te gaan. De verschillende missies zijn ook geen missies waar je zo doorheen bent, de gemiddelde missie heeft toch wel een speeltijd van een kwartier.

Naast het roekeloos rondlopen door de verschillende missies is het ook zo dat er verschillende kleine spelletjes in zitten. In deze kleine spelletjes moet je allerlei dingen oplossen. Ook is het mogelijk om samen met je vriend dit spel te spelen, je kunt namelijk die spel met meerdere spelers spelen. Wanneer je het spel met twee man wilt spelen moet je wel beide beschikken over een Wii-mote en een nunchuk. Mocht je hierover beschikken dan kun je levels gaan ‘kopen’ in het spel, om zo elkaar proberen te vermoorden in de gekochte levels.