, ,

The Jackal

Intro

In Far Cry 2 kruip je in de huid van één van de negen huurlingen die zich in een door oorlog verscheurd fictief Afrikaans land bevinden. Het ultieme doel in het spel is het vinden en uitschakelen van "The Jackal", een wapenhandelaar die aan twee rivaliserende partijen verkoopt. Tijdens je gaan en staan zul je de facties UFLL (United Front for Liberation and Labor) en APR (Alliance for Popular Resistance) tegenkomen, die beide andere belangen hebben. Aan jou de keuze welke factie je helpt, en welke niet. Naast deze facties zul je ook tegen andere huurlingen vechten, evenals tegen milities die vanuit buurlanden binnen zijn gedrongen.

Buddies

Je bent gelukkig niet helemaal alleen, de overige acht huurlingen waaruit je kon kiezen worden als "buddies" in het spel verwerkt. Of je een buddy wel of niet tegenkomt hang van jouw acties af, sommige buddies zul je misschien helemaal niet tegen komen als je alleen werkt voor de UFLL. De buddies zullen je helpen tijdens je missies, en je in noodsituaties te hulp schieten. Hier is echter ook een keerzijde aan verbonden. Gaat je buddy dood, dan is hij ook definitief dood en zul je verder moeten zonder hem.

Malaria

Tijdens de intro van het spel, waar je achterin een taxi-jeep meerijdt, zul je direct opgezogen worden in de setting van het spel. De chauffeur geeft je een briefing over wat er gaande is en het land, en wat er de laatste tijd allemaal speelt. De manier van doen in het verscheurde land is confronterend en hard. Eenmaal aangekomen op je bestemming krijg je een malaria-aanval en zul je later op bed wakker worden. Zodra je ogen open gaan moet je hulpeloos toezien hoe jouw doelwit, The Jackal, je spullen aan het doorzoeken is in jouw kamer. Hier wordt meteen duidelijk dat je te maken hebt met een zelfverzekerde, gewetenloze vijand. Gelukkig laat The Jackal je in leven, zodat je op zoek kan gaan naar medicijnen tegen Malaria en de jacht op hem kunt openen.

Het eerste dorpje dat je tegenkomt

Open wereld

De wereld die je kunt betreden is behoorlijk uitgestrekt. Even van de ene kant naar de andere kan rijden duurt wel even, als je het er al levend vanaf brengt. Gelukkig zijn er ook busstations van waaraf je snel naar een ander busstation kunt reizen. Je bent in de open wereld vrij om te gaan en staan waar jij wilt. Je zult dorpen, kampen, bergen, watervallen, savannes, rivieren en meren tegenkomen tijdens je rondreis. Dit kun je te voet doen of met een van de voertuigen in het spel.