,

Vroeger…

Wagens zijn altijd een passie geweest, zeker de snelle racebolides. Lang, lang geleden racete ik op de Commodore 64 en van die gare DOS race spellen. Natuurlijk kon bij de aanschaf van mijn PS1 geen racespel ontbreken; ‘Gran Turismo’, ‘Need For Speed’, ‘Test Drive’ e.a. Net hetzelfde verhaal voor de PS2 en nu met de PS3 stond ik te popelen om ‘Gran Turismo 5 Prologue’. Toen Techzine vroeg of ik ‘Superstars V8 Racing’ wilde reviewen, dacht ik geen twee keer na! Met mijn bescheiden race ervaring keek ik dus uit naar dit spel.

Superstars V8 Racing

Zoals de naam van het spel ‘Superstars V8 Racing’ het al verraadt, trek je het parcours op met niets anders dan V8 superwagens. Het spel, met een licentie van de Italian Championship Racing League, bezorgt de gamers een zeer realistische indruk van het kampioenschap. In het spel race je met de meest bekende racewagenbouwers, zoals onder andere BMW, Audi & Jaguar. Alles is tot in de puntjes uitgewerkt; de parcours, de settings van de wagens, de omgeving, het geluid, etc. Elke wagen gaat zich anders gedragen naarmate je de instellingen verandert. Zo ga je tot het uiterste om je wagen, met krachtige V8 motor, om te bouwen tot een onverslaanbare racemachine.

Let’s race!

Het spel is ontwikkeld door Blackbean Games. Ze maken voornamelijk Moto GP race spellen. Hun laatste poging om een ‘Car Racing’ spel te maken was de ‘Evolution GT’. Voldoende recensies die zeggen dat het spel niet echt geweldig was, noch een ‘Race Simulation’, noch ‘Arcade Style’. Vrij benieuwd wat ze nu brengen. Bij het starten van het spel word ik meteen overladen met een High Definition trailer. Let’s do some racing!