2min

Tags in dit artikel

, ,

Conclusie

Vodafone biedt met de komst van Vodafone 360 iets unieks aan. Het is de enige provider ter wereld die een dergelijke dienst introduceert. Een fabrikant die een dergelijke beslissing neemt is nog wel te begrijpen, maar nu neemt Vodafone de beslissing om zoiets te lanceren. Waarom? Omdat het graag uniek wil zijn.

Ongeveer twee weken geleden hield Vodafone de persconferentie over Vodafone 360. De dienst werd toen officieel aangekondigd en eigenlijk had ik er toen toch een heel slecht gevoel bij. De dienst werkte nog niet toen ik de persconferentie verliet en door serveronderhoud konden accounts nog niet gemaakt worden. De volgende dag was het dan toch eindelijk mogelijk om, met hulp van een Vodafone-medewerker, een account aan te maken. Vijf minuten later was mijn account aangemaakt. Het binnenhalen van de contacten werkte zoals gemeld ook niet echt heel goed.

Maar daarna kont het testen met Vodafone 360 beginnen en ik moet zeggen, het bevalt! Mijn eerste indrukken van Vodafone 360 zijn bijzonder goed en ik ben laaiend enthousiast. Het werkt namelijk prima, maar beetje bij beetje kwamen de nadelen binnen sijpelen. Zo is er nog geen ondersteuning voor bijvoorbeeld Twitter en Hyves. Daarnaast kan de software af en toe nog wat traag zijn en staat de contactintegratie me toch tegen.

Vodafone 360 biedt een goede basis voor de toekomst, maar Vodafone heeft nog een hoop werk te doen. Ik denk dat toch dat Vodafone er verstandiger aan had gedaan eerst de twee belangrijkste sociale netwerken erin te zetten en vervolgens pas de boel te lanceren. Nu loopt Vodafone misschien voor de muziek uit en heeft niemand behoefte aan de telefoon (in Nederland.) Ik kan echter alleen maar hopen dat Vodafone leert van de fouten die ze nu gemaakt hebben, want Vodafone 360 biedt zeker potentie voor de toekomst!
8.0
  • sociaal;
  • nieuw;
  • innovatief.
  • diverse grote sociale netwerken ontbreken nog;
  • contactintegratie verloopt heel slecht;
  • te vroeg gelanceerd?