, ,

Verhaallijn

Het vierde deel van de Command & Conquer-reeks hebben ze in overleg met de fans Tiberian Twilight genoemd. Eigenlijk heeft elke gamer weleens een Command & Conquer game gespeeld of er van gehoord. In dit nieuwe deel draait het om de epische ontknoping van de Tiberium Saga. Wederom gaat het om GDI, de Brotherhood of Nod en de onderlinge meningsverschillen die zich uiten in een dikke oorlog.

De verhaallijn

Voor een nieuwkomer in de serie zal de verhaallijn waarschijnlijk totaal onvolgbaar zijn, maar als fan van de serie is het interessant om te ervaren hoe het verhaal zich ontwikkeld.

In 1995 werd de aarde geraakt door een meteoriet met daarin groene kristallen. Vanwege de inslag bij de rivier Tiber in Italië werd dit goedje "tiberium" genoemd. De giftige tiberium breidde zich razendsnel uit en onttrok hiervoor de energie uit de grond en vegetatie om zich heen. Mutaties van planten, dieren en mensen waren het gevolg en leefgebieden werden schaars. Hierop trad een eeuwenoude sekte, de Brotherhood of Nod onder leiding van Kane, naar voren met de belofte van "verrijzenis". De arme en gedupeerde bevolking sloot zich massaal aan met de hoop op een betere toekomst.
Als antwoord tegen het agressiever opererende Nod en het oprukkende tiberium werd, door de Verenigde Naties, de Global Defense Initiative opgericht kortweg GDI. In de oorlogen die volgen kom je in aanraking met de gemuteerde bevolking, the forgotten. De mensheid wordt aangevallen en omgebouwd tot cyborgs door de AI van Nod die besluit zelfstandig te gaan opereren onder de naam CABAL.
Deel 3 van de serie laat ons kennis maken met de Scrin, er werd al melding gemaakt van dit alien ras in "Tiberian Sun", en blijkt verantwoordelijk voor de tiberium infectie op aarde.
In dit vierde deel gaat Kane de leider van Nod, wederom gespeeld door Joe Kucan, een verbond aan met GDI. Hij overhandigt de Tacitus. Deze data-bol, van alien orgine, bevat de geheimen tot nieuwe technologische ontwikkelingen en het tiberium. Nu in het jaar 2077 is het gelukt om het tiberium terug te dringen en zelfs onder controle te krijgen. Kane zou echter Kane niet zijn als hij hier zelf niet beter van zou worden en dus zijn eigen agenda er op na houdt.

Onderdeel: Minimale systeemeisen:
Processor Intel core 2/AMD 64 x2
Werkgeheugen 1 GB voor XP/1,5 GB voor Vista of windows 7