, , , ,

Eerste indruk

Als je werkzaam bent voor Techzine, heb je altijd van die leuke verassingen, of je nou in de redactie zit, freelance werk doet of zelf de eigenaar bent. Op de een of andere manier blijf je bezig met de IT, zo kan het dus gebeuren dat je indirect op vakantie ook bezig bent met Techzine. Ik besloot vorige maand met mijn vriendin op vakantie te gaan en de E60 e-reader van Samsung mee te nemen.

Natuurlijk erg handig een e-reader op vakantie, dat scheelt weer flink in de kilo’s in je koffer en ook het omhoog houden van boeken van 500 pagina’s als je op een strandbedje ligt kan nog weleens vervelend zijn. Ik ben verder geen fanatieke lezer of boekenwurm. De enige periode per jaar dat ik echt lees is als ik op vakantie ben, wellicht herkennen veel mensen dit, andere zien een e-reader misschien echt als een aanwinst op hun leesverslaving.

Goed waar het natuurlijk om gaat is om de Samsung e-reader, de voordelen van een e-reader heb ik net al een beetje genoemd, je kan in één apparaat honderden boeken bewaren, je hebt geen grote boekenkast nodig, een e-reader weegt slechts een paar honderd gram en past makkelijk in elke reis- of handtas.

Als we specifiek kijken naar de Samsung E60 en dan puur de 1e indruk dan vallen er wat dingen op. Hij is groot, ligt niet lekker in de hand en voelt wat zwaar aan. Op het 1e gezicht valt hij dus wat tegen.

Hij komt verpakt in een mooi grijs doosje, als we deze openmaken treffen we de volgende zaken aan. Een quick start handleiding in verschillende talen van zo’n 11 pagina’s. De volledige handleiding is te vinden op de bijgeleverde CD en op de e-reader zelf. Ook zit er een USB-kabel en garantiebewijs bij. Wat opvalt is dat er geen losse lader is inbegrepen. Je bent dus verplicht om de e-reader via een USB-poort op te laden of een stopcontact naar USB-stekker te kopen.