2min

Tags in dit artikel

, , ,

Grafisch, geluid, replay-waarde

Grafisch

Uiterlijk schoon is in de Need for Speed al sinds jaar en dag één van de speerpunten. Zo ook in Hot Pursuit. Criterion heeft de ontwikkelstudio zo kenmerkende crashes ook in Need for Speed: Hot Pursuit ingevoerd. Bij een grote crash cirkelt de camera om de auto heen en zie je het metaal kreukelen en de glassplinters vliegen je om de oren.

De auto’s zijn natuurlijk goed uitgewerkt en de omgevingen zien er gelikt uit. Op grafisch gebied valt er simpelweg weinig af te dingen aan Need for Speed: Hot Pursuit.



Geluid

De soundtrack van de game is opgebouwd uit veel huidige Top 40-nummers, zo zagen we White Lies met ‘Bigger Than Us’, 30 Seconds to Mars met ‘Closer to the Edge’ en Travie McCoy met ‘Superbad’. Het gaat voornamelijk om recente nummers, geen gouden klassiekers dus. Desalniettemin lijken de nummers wel met zorg uitgekozen te zijn, aangezien ze stuk voor stuk spanning weten op te bouwen of te ondersteunen.

Qua geluidseffecten tijdens het racen zit de game wel goed, maar is het allemaal niet subliem. De meeste auto’s klinken redelijk hetzelfde, al moet je er al echt op gaan letten, wil je je daar aan ergeren.



Replay-waarde

De Autolog-functies waarin je tijden worden vergeleken met die van vrienden zorgen er voor dat Need for Speed: Hot Pursuit een redelijk grote replay-waarde heeft.

Immers, je wil toch beter zijn dan je vrienden? De mogelijkheid om anderen op de hoogte te stellen van je verbeteringen van hun tijden is natuurlijk ook een soort ‘actie-reactie’-bezigheid. Mocht diegene jouw tijd weer verbeterd hebben, zal die het vast ook niet nalaten om je hiervan op de hoogte te stellen.

Mocht je echter geen vrienden hebben die de game ook spelen, dan valt dit element natuurlijk weg en is de pret er -in ieder geval offline- gauw van af.

Het online-gedeelte van de game weet de aandacht langer vast te houden, simpelweg omdat hier simpelweg meer spanning wordt opgebouwd, de tegenstanders zijn normaliter ook lastiger dan de AI in de single-player.