, , , ,

Op zoek naar iets positiefs

Irritaties

Als dat allemaal al niet erg genoeg was, heeft het scherm ook gigantisch last van pop-up van textures. Constant zie je dat er textures ingeladen worden terwijl je er al bijna bovenop staat, dat kan tegenwoordig echt niet meer, zeker niet omdat het spel er gewoon heel matig uit ziet.

Tel daarbij op de enorme framedrops als er meer dan 5 personen in beeld zijn en je hebt een nieuwe irritatiefactor. Maar goed dat je het spel op pauze kunt zetten om af en toe even af te koelen van alle frustraties. Oh, wacht eens!?! Het spel kan helemaal niet op pauze gezet worden? Juist ja, de enige manier om het spel op pauze te zetten is het level af te breken en naar het hoofdmenu te gaan. Daar is ook weer enorm goed over nagedacht!

Vervolgens krijg je halverwege het spel in het verhaal tussen de hoofdpersonen te horen dat er iets is dat MindHacken heet. Jouw personage reageert daar verbaasd op en gelooft het niet. Maar verbaasd ben ik al de hele game!

Experience

Tijdens het spelen zie je in een soort multiplayer score stijl telkens dat je vijand X hebt gedood met wapen Y, waarna je wat experience punten verdiend. Prima in multiplayer, maar zoiets wil je in een singleplayer modus met verhaal toch niet zien. Waar die experience voor diende was mijn volstrekt onduidelijk, totdat ik per ongeluk in een menu belandde waar je allemaal mooie icoontjes hebt. Het blijkt dat je met elk level dat je stijgt bepaalde bonussen vrijspeelt. Denk hierbij aan 10% sneller herladen of 10% meer nauwkeurigheid bij het schieten. Erg handig als dit gewoon normaal uitgelegd zou worden.

Volgens mij is het inmiddels wel duidelijk dat de singleplayer modus niet zo goed is, dan wel dramatisch. Misschien dat de speciale multiplayer modus het spel nog kan redden?

Het idee van de multiplayer is leuk verzonnen: als speler kun je een spel van iemand anders "hacken", en dan met of tegen hem spelen. Kies je er voor om tegen de host te spelen dan neem je de rol van de AI vijanden op je. Op zich leuk bedacht, maar helaas stelt dit niet veel voor en valt ook dit enorm tegen. Laten we maar snel overgaan tot de conclusie van deze game!