Kanttekeningen
Bij flinke belasting van de Surface Laptop 3 slaat de ventilator al snel aan om het systeem te koelen. Deze voert het toerental op naar mate de core-temperatuur oploopt. Hiermee is niets mis, behalve het feit dat de fan van de ontvangen reviewmachine zo uitbundig en scherp ratelt dat dit na verloop van enige tijd toch wel begint te irriteren. Wij verwachten dat deze fan ergens tegen een kunststof plaatje of bandkabeltje aanloopt. Het zal een totaal onschuldig fenomeen zijn, maar indien het een unit van onszelf was geweest hadden we deze hiervoor beslist ter reparatie aangeboden. Hiermee komen we met een klein bruggetje bij de garantievoorwaarden.
Deze op een Intel gebaseerde Surface Laptop 3 is primair gericht op de zakelijke markt. De standaard garantietermijn bedraagt twee jaar. Microsoft laat ons bovendien weten dat er tot vier jaar garantie met en zonder schadeclaims wordt aangeboden. Dit sluit heel mooi aan bij zakelijk gebruik en een zakelijke afschrijfperiode. Ten tijde van publicatie meldt Paul Honout, Business Group Lead Devices bij Microsoft, ons nog dat ze momenteel een Next Business Day service beschikbaar hebben middels de aanvullende ‘Complete for Business Plus’ garantie. Als extra krijgt de klant bovendien ook online of klassikale training bij de in gebruik name van de apparaten. Hiermee geeft Microsoft in onze beleving een uitstekend visitekaartje af.