, , , , , , , , , , , ,

Co-op: Een ander verhaal..

Zoals ik net al meldde is er een speciaal eiland gemaakt voor de co-op. Het leuke van de co-op is dat het niks met de singleplayer te maken heeft, maar dat is ook gelijk een minpunt. Om te beginnen speelt de co-op zich af vóór het hoofdverhaal van Jason Brody. Vier personen die niet bang zijn om een wapen vast te houden gaan op zoek naar een nieuw leven en ontmoeten elkaar aan boord van een schip dat de koers zet richting de tropische eilanden, waar Jason een paar maanden later vastgehouden zal worden. De kapitein blijkt echter berucht te zijn en steelt al de bezittingen van deze vier vluchtelingen, dit is echter de laatste fout die hij in zijn leven zal maken…

Hoewel het verhaal van Jason Brody wat meer diepgang kent, is de co-op toch aardig leuk in elkaar gezet. Het verhaal op zich stelt niet zo veel voor en de gameplay is niet bepaald interessant, maar een combinatie van deze twee, plus een gloednieuw eiland, weet het toch weer interessant te maken. Als je dan ook daadwerkelijk met mensen speelt die hun koptelefoon op hebben en serieus zijn, dan weet Ubisoft toch een vrij unieke ervaring neer te zetten.

De gameplay op zich stelt niet zo veel voor. Meestal moet je al schietend van A naar B rennen terwijl je een brug moet opblazen, een bom moet planten met je quad of een paar mensen met je sniper moet uitschakelen. Ook het verhaal bestaat niet uit meer dan een paar scene’s waarin je met wat mensen praat die je helpen of die je zelf geholpen hebt. Juist de moeilijkheidsgraad zorgt er voor dat je in teamverband moet werken, omdat je anders het loodje zal leggen en dat maakt de co-op zo interessant en leuk.

In totaal zijn er zes verschillende hoofdstukken te spelen die gemiddeld een half uurtje duren. Hoewel je dik drie uur met je vrienden zoet bent voordat je ook dit verhaal hebt uitgespeeld, mis ik een beetje het verkennen van een eiland samen met een buddy. Ik denk dat veel mensen het een stuk leuker hadden gevonden om samen met hun vrienden een outpost te veroveren of al schieten vanaf een jeep de wegen onveilig te maken. Misschien een gratis suggestie voor deeltje vier, Ubisoft?