, ,

Graphics en geluid

Na het geweld van de next-gen (tech)demo’s is het lastig voor games van deze generatie om nog grote indruk te maken. Desondanks staat de Gears of War-serie bekend om het beste uit de Xbox 360 te halen en weet ook Judgment mooie plaatjes op het scherm te toveren. Het is echter niets wat we nog niet hebben gezien, maar voor wat er mogelijk is ziet het er zeer goed uit.

People Can Fly weet een geloofwaardige wereld te creëren die kortgeleden is verwoest tijdens een invasie. Omgevingen variëren tussen klamme tunnels, natuurrijke gebieden en een grote stad waarin je ook binnenshuis verschillende gevechten moet leveren. Bij al deze omgevingen is er veel aandacht besteed aan details. Het enige wat mij opviel was niet kloppende schaduwen van personages, maar dat zijn kleinigheden.

De inspiratie wat betreft vijanden lijkt ook redelijk uitgeput te zijn. Naast Karn, die een nieuw spinachtig monster berijdt, maken we ook kennis met de Rager. Deze tegenstander transformeert in -hoe zal ik het noemen?- een rode, stekelige bruut, nadat hij voor enige tijd wordt beschoten. Creatief niet denderend origineel.

De geluiden zijn zoals we gewend zijn van Gears weer bruut. Wapens klinken overtuigend en het geluid van de kettingzaag blijft een lust in combinatie met de bloedstroom op het beeld. Wat betreft de stemmen kan ik over het algemeen ook positief zijn. De uitspraken die de karakters doen tijdens de gameplay vallen af en toe wel in herhaling en het feit dat People Can Fly een Poolse ontwikkelaar is maken ze met het personage Paduk en zijn accent meer dan duidelijk. Nieuwe wapens met namen als Markza en Booshka doen daar nog een schepje bovenop.