, ,

Graphics & Audio

Overtuigt Beijing 2008 dan op grafisch gebied? Het antwoord is ‘nee’. Het ziet er niet verkeerd uit, maar ik verwacht meer van een spel dat halverwege 2008 uitkomt. De spelers zijn goed geanimeerd en het stadion ziet er realistisch uit. Onderdelen als water, gras, zand, matrassen, loopbanen en de omgeving waarin het zich afspeelt zien er niet verkeerd uit, maar lijken te zijn verwaarloosd ten opzichte van de spelers. Hierdoor is het spel gedeeltelijk uit balans en lijkt het alsof de ontwikkelaar zich grafisch gezien alleen op de spelers/atleten gericht heeft. Helaas zijn het niet spelers uit de echte wereld anders was dat een mooie toevoeging geweest. Het stadion is zo goed mogelijk nagemaakt, maar het publiek valt weer tegen qua animatie en detail. Al met al niet een hoogtepunt als je naar de graphics kijkt.

Audio

Over de audio gesproken, het applaus is iets aan de magere kant. Ze hebben het wel zo gemaakt dat als je een hoge score behaalt er ook een groter applaus komt, maar aangezien je toch vaak in een bepaalde categorie scoort blijft het applaus eentonig.

Het commentaar op je prestaties is waardeloos. Je krijgt het alleen als je een OR (Olympic Record) of WR (World Record) neerzet, of als je het heel slecht doet. Ze hebben het dan alleen over "Hij/zij deed het uitstekend", "Het zag er fantastisch uit", "Dat is een Olympischrecord/Wereldrecord" en in geval van iets slechts "Hij kan het beter doen", of "Ik had dat niet van hem/haar verwacht." Kortom niet echt iets wat je wil aanhoren en vaak druk je dan ook op ‘skip’.