1 min

Tags in dit artikel

, , ,

Introductie

Op één of andere manier blijft het Tweede Wereldoorlog-genre niet vervelen. Ondanks dat deze oorlog al ruim 60 jaar achter ons ligt, en de mensen die het hebben meegemaakt steeds schaarser worden. Toch blijven er regelmatig spellen uitkomen die deze tijdsperiode omvatten.

Waar Call of Duty met het vierde deel een andere weg insloeg in het moderne tijdperk (om met het komende deel weer terug te keren naar het WWII-theather) is het derde deel in de Brothers in Arms-reeks: Hell’s Highway weer terug op het Europese front.



Geen landingen op Omaha Beach dit keer, maar een terugkeer naar de Brabantse slagvelden tijdens operatie Market Garden. Dit was een (mislukte) operatie door de geallieerden om enkele bruggen te veroveren om zodoende snel zwaar materieel te kunnen vervoeren richting Duitsland om op deze manier een snel einde aan de oorlog te kunnen maken. Helaas bleek, door het mislukken van de operatie, niets minder waar.

In BiA:HH neem je weer de controle over Matt Barker, leider van een groep soldaten, die op een zo realistisch mogelijke manier, een waargebeurd verhaal naspelen. Volgens Gearbox staat de BiA-reeks voor realisme en of dat zo is proberen we in deze review achter te komen.