, ,

Activities & Multiplayer

Activities

De activities uit Saints Row zijn bijna allemaal weer terug in deel 2, voor een beschrijving van deze activities, zie de review van deel 1 van Saints Row. Wederom mag je verzekeringsfraude plegen, zoveel mogelijk schade aanrichten en hoertjes stelen. Nieuwe in Saints Row 2 zijn een zestal activiteiten. Zo kun je afrekenen lastige fans in Crowd Control, met een rioolwagen de hele wijk onderspuiten in Septic Avenger en met een brandende quad rondscheuren in Trail Blazing om een parcours af te leggen. FUZZ is een parodie op de serie COPS, en hierin zul je als politieagent vermomd bepaalde misdaden op een zo spectaculair mogelijke manier op moeten lossen. In Heli Assault moet je vanuit de lucht jouw bendeleden dekking geven tijdens het dealen, terwijl je in Fight Club hard met je tegenstanders afrekent in de ring.

Diversions

Naast de activities zijn er ook nog diversions. Dit gaat van het uitvoeren van politiemissies, het rondrijden in een taxi tot het stunten met de auto of motor en het gijzelen van mensen. Deze activiteiten zijn niet bijzonder de moeite waard, maar vaak wel leuk om te doen, en voegen weer een hoeveelheid extra content toe aan het al uitgebreide spel.

Co-op

Helemaal nieuw in Saints Row 2 is de co-op multiplayer mode via Xbox Live of System Link. Hierin kun je samen met een vriend of vriendin Stilwater onveilig maken. Het mooie hiervan is dat je op ieder moment samen kan gaan spelen. Ook ben je niet aan elkaar verbonden en kan je allebei vrij door de stad rondscheuren en chaos veroorzaken. Ook kun je samen missies gaan spelen en het verhaal volgen. De tegenstanders worden wel iets sterker, omdat het anders te makkelijk zou worden.

Net als in Saints Row bevat ook Saints Row 2 een multiplayer mode. De gamemodes zijn Gangsta Brawl (deathmatch), Team Gangsta Brawl (team deathmatch) en een leuke Strong Arm mode, waarin je als team zo snel mogelijk $100.000 moet verzamelen door verschillende missies te spelen. Je tegenstanders kunnen je dwars zitten en de missie eerder volbrengen dan jouw team. Ook kunnen ze je gewoon aanvallen, dus als je team dood is houdt het ook op. Helaas blijft het hierbij, en is ook de lag hinderlijk, waardoor af en toe vijanden ineens verspringen van positie.