Camera

Foto’s

Om de camera te testen heb ik een aantal foto’s geschoten onder verschillende omstandigheden: binnen, buiten, goede belichting, slechte belichting, dichtbij en veraf. Deze foto’s kun je hieronder terugvinden.

Binnen, goede belichting, zonder flitser

Binnen, slechte belichting, met flitser

Buiten, van dichtbij

Buiten, van veraf

Buiten, volledig ingezoomd

De 8 megapixel camera levert goede foto’s af. Zowel bij goede als slechte belichting worden de objecten scherp en gedetailleerd weergegeven. Dat geldt eveneens voor de foto’s die buiten zijn genomen. Wat onmiddellijk opvalt is dat dit toestel een stuk verder kan inzoomen dan de HTC One V. De kwaliteit van de ingezoomde foto mag er wezen. Voorwaarde is wel dat je de camera doodstil vasthoudt. Zo niet, dan zie je her en der een korrelig effect optreden.

Video

Met de camera op de achterzijde is het mogelijk om video’s op te nemen in Full HD, oftewel 1080p. Dat gaat met een snelheid van 30 frames per seconde (FPS). Je moet echter niet vergeten om deze instelling handmatig in te voeren. Standaard is de videokwaliteit ingesteld op QHD (960 x 540). Een leuke toevoeging is dat je ook foto’s kunt schieten terwijl je aan het opnemen bent. Houdt er wel rekening mee dat de kwaliteit van deze foto’s lager zijn dan als je enkel met de camera werkt.

Hieronder zie je het resultaat van de videocamera in full HD.

We kunnen er lang en kort over praten, maar eigenlijk is er maar één conclusie mogelijk: de opnamekwaliteit is dik in orde. De voorbijrijdende auto’s blijven scherp, het toestel klungelt niet constant met de beeldstabilisatie, de kleuren zien er goed uit en ook het geluid wordt prima opgenomen. Al met al reden genoeg om zeer positief te zijn over de opnamekwaliteit van de camera.

Tevens wil ik nog vermelden dat de camera mooi centraal in het midden is geplaatst. Hierdoor kun je met een gerust hart video’s opnemen zonder dat je bang hoeft te zijn dat je vinger voor de lens schuift, een probleem waar ik bij de HTC One V wel op stuitte. Op Techzine’s YouTube-kanaal zie je daar een voorbeeld van.