, , ,

Muziek in meerdere kamers afspelen via één centraal systeem. Het is voor velen nog een onhaalbaar concept vanwege het aanzienlijke kostenplaatje dat het met zich meebrengt. Er zijn echter altijd partijen die hier graag verandering in willen brengen. Zo ook Wolfgang, een dochteronderneming van het Duitse Teknihall.

Wolfgang is een nieuw, nog onbekend merk dat budgetproducten ontwikkelt welke je met enige regelmaat zal terugvinden in supermarkten zoals bijvoorbeeld de Aldi. Je kan deze producten echter met enig geluk ook in andere winkels terugvinden en natuurlijk kan je ook op het internet terecht, mocht je geïnteresseerd zijn. Maar voordat je gelijk op die bestellen-knop drukt wil ik je met klem aanraden om deze recensie te lezen, want het is maar zeer de vraag of je daar achteraf gezien wel vrolijk van zal worden.

De Wolfgang Air Music-streamer is in staat om eenvoudig muziek vanaf verschillende UPnP-bronnen af te spelen via een HiFi-systeem. Dit kan via een PC, maar er zijn ook applicaties beschikbaar voor iOS en Android. Bij aankoop ontvang je direct twee ontvangers, zodat het mogelijk is om muziek af te spelen in twee kamers. Voor een prijs van ongeveer 200 euro is dat op papier geen slecht aanbod.

Dat Wolfgang nog niet de bekendheid geniet die het misschien zou wensen mag duidelijk wezen: wij vinden de Wolfgang Air Music-streamer nog niet terug in onze prijsvergelijker en ook een korte zoekbeurt op het internet levert niet direct winkelresultaten op. De adviesprijs van dit setje ligt echter tussen de 199 en 249 euro.