2min

Prestaties (games)

Voor het grafische rekenwerk heeft Motorola’s Moto X een Adreno 320-GPU. Die GPU is geïntegreerd in de Snapdragon S4 Pro-chipset en deze tikt op 400 MHz.

In de onscreen-test van GFXBench kan de Moto X goed meekomen met de concurrenten. Dit heeft zonder twijfel te maken met de relatief lage schermresolutie, waar ook de iPhone 5S van profiteert. Feit blijft wel dat ik van mening ben dat een hogere resolutie geen toegevoegde waarde zou hebben gehad bij de Moto X en dat de gebruiker daar in dit geval ook van profiteert met een vloeiende ervaring tijdens het gamen.

Benchmark: GFXBench 2.7 T-REX (C24Z16 onscreen)


Om de GPU toch ook qua kracht te vergelijken met de concurrenten is hieronder ook het resultaat in 3DMark Unlimited te zien. De Moto X wordt in die test gedwongen om alsnog op Full HD-resolutie te renderen en valt dan ver terug. Daarmee is het voordeel van de lagere schermresolutie bewezen.

Benchmark: Crossplatform: 3DMark – Ice Storm Unlimited


Grafisch gezien kan de Moto X dus wel mee met zijn concurrenten en dat is te danken aan het lager aantal pixels in de display.