, ,

Looks

Voorkant:

Als we naar de voorkant van de camera kijken zien we bekende dingen: een lens die een groot deel van de voorkant inneemt, een klein indicatielampje en een langwerpige ingebouwde flitser. Ook prijken de naam van de fabrikant en het cameramodel er met mooie glimmende letters op. Eigenlijk niets speciaals dus vergeleken met andere compacte camera’s.

Bovenkant:

Het eerste wat je misschien opvalt is dat de camera erg dun is, amper twee centimeter dik. Alsof we het niet meer wisten heeft Casio nogmaals de naam van het cameramodel op de bovenkant geprint. Ernaast zit het gedeelte met een aantal functieknoppen. In dit gedeelte zitten vier kleine gaatjes voor de microfoon voor de filmpjes. Deze is aan de bovenkant geplaatst om windruis te voorkomen en het geluid van alle kanten op te nemen. Hiernaast zit een miniscuul aan-/uitknopje, die ietwat te klein is naar mijn mening en niet al te makkelijk is in te drukken. Naast deze knop vinden we de zoom-ring met binnenin de sluiterknop. De zoomring werkt door hem naar links (uitzoomen) of rechts (inzoomen) te draaien. Onder deze ring zit een klein ledje die de status van de camera aangeeft (rood/oranje/groen).

Achterkant:

Onmisbaar op de achterkant is het enorme LCD scherm van de camera, maarliefst 5,5cm bij 4,3cm, met een schermdiagonaal van 6,8 centimeter. Naast dit scherm zitten nog een aantal knoppen, een groene playknop om de gemaakte foto’s/filmpjes weer te geven met daarnaast een rode cameraknop om terug te gaan naar de fotografie-mode. Hieronder zitten de MENU en BS toetsen, met eronder een vierkante vier richtingentoets, met in het midden een SET-knopje.

Onderkant:

Rechts zit het batterijgedeelte met een ietwat gammel scharnierklepje, de scharnier is duidelijk zichtbaar en kan bij veelvuldig gebruik vol gaan zitten met stof en zand. Hiernaast zit het bevestigingspunt voor het docking-station van de camera, hiermee kunnen de foto’s geüpload worden naar de PC. Het ronde ‘gat’ eronder is voor bevestiging op een statief, markant detail is dat dit gedeelte van plastic is, wat erg snel kapot zal gaan bij veelvuldig gebruik. Opvallende keuze van Casio omdat de meeste camera’s in deze klasse wel een metalen bevestiging hebben. Helemaal links zitten zes gaatjes voor de speaker waarmee de opgenomen filmpjes mee beluisterd kunnen worden.

Zijkanten:

Niet veel bijzonders hier, links is hij op vier schroefjes na helemaal vlak, en rechts zit een kleine bevestiging voor een handstrap, zodat je hem niet zomaar kan laten vallen.