, ,

Conclusie

Red Alert 3: Uprising is een heel aardige uitbreiding. Helaas is de het acteerwerk stukken minder overtuigend dan in Red Alert 3 en ook het ontbreken van de co-op modus is echt heel erg jammer. Het meest opvallende is het totaal ontbreken van een multiplayermodus. Maar wees niet getreurd, ook in je eentje is er genoeg te doen. De nieuwe missies zijn leuk, de nieuwe eenheden passen prima tussen de al bestaande en het grote aantal nieuwe multiplayermaps is ook fijn. De Commander’s Challenge spelmodus is erg leuk bedacht, en zal je flink wat uurtjes bezig houden.

De prijs is ook best aardig voor een dergelijke uitbreiding, want voor iets minder dan twee tientjes heb je hem. Dan kom ik meteen bij een ander nadeel: het spel is niet in de winkel te koop. Alleen online via de EA Store en Direct2Drive is het spel te kopen en dat is dus een digitale download. Dit vind ik persoonlijk erg jammer, want ze kwamen met Red Alert 3 nog met een special edition en nu komt er niet eens een normale editie in de winkels. Daarnaast beschikt ook lang niet iedereen over een creditcard, dus is het erg vreemd dat EA voor deze manier van distribueren heeft gekozen.

Heb je zin in meer Red Alert 3, speel je het liefst skirmish games tegen de AI en beschik je over een creditcard? Dan is Uprising een leuke uitbreiding voor je. Zoek je meer multiplayerplezier, dan kan het zijn dat je teleurgesteld wordt door het ontbreken van de co-op modus, want naast wat nieuwe eenheden en multiplayer maps is er niets nieuws voor meerdere spelers.
7.6
  • Commander’s Challenge.
  • Veel inhoud voor weinig geld (19,99 euro).