Introductie Corsair en Hydro H50

Het bedrijf

Corsair is een grote en bekende speler op de markt voor computeronderdelen. Het bedrijf is vooral bekend geworden vanwege zijn verschillende soorten geheugenmodules door de jaren heen, maar de laatste jaren zijn ze zich bij Corsair ook steeds meer gaan richten op andere markten. Dit resulteerde in nieuwe producten van Corsair, zoals voedingen, koelers en SSD’s.

Het bedrijf omschrijft zichzelf als een leider op het gebied van het ontwerpen en produceren van high-end geheugenmodules sinds 1994. Men geeft aan dat de focus van de onderneming vanaf het begin gelegen heeft op servers, high-end workstations en gamers die allen baat hebben bij veel prestaties.

Volgens Corsair onderscheidt de onderneming zich ten opzichte van de concurrenten vooral op het gebied van kwaliteit, compatibiliteit en prestaties. Het vlaggenschip van de onderneming is daarbij nog steeds de Dominator-serie waar ze bij Corsair behoorlijk trots op zijn. Deze serie wordt gekenmerkt door de prestaties en features waar Corsair de geheugenmodules mee uitrust.

Drie grote kantoren van Corsair zijn op verschillende plaatsen in de wereld gevestigd. Twee kantoren bevinden zich in China en Taiwan en het hoofdkantoor is te vinden in de Verenigde Staten, namelijk Fremont (Californië).

Hydro H50

In deze review gaan we kijken naar de Corsair Hydro H50. Deze processorkoeler is één van de drie koelers uit het huidige assortiment van Corsair. Buiten de Hydro H50 om leveren ze ook nog de Ice Series T30 en de Hydro Series H30. Laatstgenoemde koelers richten zich echter niet op het koelen van processoren, maar op het koel houden van de Dominator GT-modules.

Corsair heeft samengewerkt met Asetek om de Hydro H50 op de markt te krijgen. Asetek is al eerder met een soortgelijk product op de markt gekomen, de LCLC-waterkoeling. Deze koeler is gericht op OEM-fabrikanten en daardoor zit er een groot verschil tussen de beide koelers, aangezien de Hydro H50 als retail verkocht wordt. De Hydro H50 heeft zowel een andere pomp als een andere radiator in vergelijking met de LCLC van Asetek.

Gareth Ogden, contactpersoon van Corsair voor het Verenigd Koninkrijk, Scandinavië en de Benelux, liet aan Techzine weten dat de Hydro H50 van Corsair niet vergeleken moet worden met high-end waterkoelingsets die op basis van losse producten zijn samengesteld. De Hydro H50 moet, mede dankzij zijn prijs, de concurrentie aangaan met high-end luchtkoelers, zoals al eerder in de aankondiging te lezen viel.