,

Functioneel en compleet

Deze Foscam C2M 2MP Dual-Band wifi camera die we ter review ontvangen is een compact vormgegeven 2 megapixel camera met een ingebouwde 2,4 en 5 GHz wifi interface, een RJ-45 netwerkaansluiting en een microSD-kaartslot. Door de bescheiden afmetingen kan deze camera op vrijwel elke gewenste plek worden geïnstalleerd, mits er netspanning voorhanden is. De camera wordt geleverd met een platte USB power kabel, een eveneens platte CAT6 netwerkkabel en een compacte USB-netspanningsadapter voor een snelle en moeiteloze installatie. Deze nieuwe Foscam C2M heeft ondanks zijn compacte vormgeving veel ingebouwde functionaliteit. De C2M heeft een FHD beeldsensor met 1920 x 1080 beeldpunten, is voorzien van Clear Night Vision en kan hiermee tot acht meter in totale duisternis registreren. Binnenshuis is dit een prima werkbare resolutie. De camera zelf is voorzien van een groothoeklens waarmee deze een tot 103 graden om zich heen kan kijken, microfoon en een speaker voor tweeweg communicatie. Tegenwoordig hebben de meeste ip-camera’s ingebouwde bewegingsdetectie, sommigen zijn voorzien van gezichtsherkenning en deze camera heeft zelfs ingebouwde OMRON persoonsherkenning. Nog doeltreffender dus.

De buitenzijde van deze C2M is mooi compact en minimalistisch vormgegeven. Aan de achterzijde vinden we een WPS/resetknop en een status LED. Licht de LED rood op, dan start de camera op. Licht deze continu groen op, dan functioneert de camera naar behoren via de netwerkkabel en knippert de LED groen, dan communiceert de camera via wifi. Links van het voetje is een handige RJ45 aansluiting achter een rubberen dopje weggewerkt voor diegenen die de camera liever via een netwerkkabel aan het netwerk koppelt. Hiervoor kan je het best de meegeleverde platte netwerkkabel gebruiken, omdat een conventionele netwerkkabel de camera topzwaar maakt. De camera ondersteunt geen PoE en wordt gevoed door een USB kabel via een USB laad device. Beide worden uiteraard netjes meegeleverd. Onder de status LED is hiervoor een Micro-USB aansluiting geplaatst. Wil je de surveillance functionaliteit optimaal benutten, dan kan je een microSD kaart in de smalle slot onderop de camera steken.