,

Gebruiksgemak

Standaard wordt deze R4M geleverd met een kosteloos cloud-abonnement van een jaar. Gedurende dit proefabonnement kan je gebruikmaken van de meeste features van deze R4M en kan je tot acht uur video historie in de cloud terugkijken. Wil je meer opname geschiedenis, meer functionaliteit of langer dan een jaar gebruikmaken van cloud opslag, dan dient het cloud account te worden opgewaardeerd. De kosten hiervoor bedragen een paar tientjes.

De app voor iOS of Android geeft je een ongelimiteerde bewegingsvrijheid en indien je toegang hebt tot een (mobiel) datanetwerk kan je je thuisomgeving, waar ook ter wereld, in enkele ogenblikken in de gaten houden. Staat de camera niet helemaal zo gericht zoals je het graag ziet, dan pas je dit overal ter wereld eenvoudig aan. Ook kan je, indien dit nodig mocht zijn, de detectie instellingen op afstand aanpassen. Dit is handig als je te veel loze meldingen ontvangt. Mocht er wel iets aan de hand zijn dan maak je snel een snapshot. Indien het abonnement dit toelaat kan je een video downloaden van een gebeurtenis die je snel en effectief kunt delen vanaf je vakantieadres.

Wil je de opslag in eigen beheer houden, dan kan je ervoor kiezen een Foscam netwerk video recorder, ofwel NVR, aan te schaffen. Hierop kunnen meerdere camera’s worden aangesloten en hou je het cameranetwerk veilig gescheiden van je thuis- of bedrijfsnetwerk. Wil je liever gebruikmaken van een laptop of pc, dan kan je hiervoor het Foscam Video Management System installeren. Hiermee kan je live streams bekijken, op de harddisk opgeslagen camera beelden terugkijken en, zoals eerder aangegeven, de instellingen van de IP camera aanpassen.

Heb je een Foscam NVR, dan kan je de beelden hiervan ook eenvoudig via deze VMS terugkijken. Je kan zelfs meerdere camera’s tegelijkertijd in beeld brengen. Hierbij kan je kiezen voor weergave in een matrix van kleine beelden of voor een groter beeld in combinatie met kleinere beelden aan de rand van het scherm. De Foscam VMS  software wordt ondertussen al een paar jaar gevoerd en Foscam heeft al aangegeven dat de huidige VMS software binnen afzienbare tijd zal worden vervangen door een geheel nieuwe versie met een nog hoger gebruiksgemak. Perfect dus.

Je kan er ook voor kiezen om gebruik te maken van gratis surveillance software van een NAS. Hierbij leveren de merken Synology en QNAP de beste propositie. Tenslotte kan je de videobeelden ook opslaan op een uiterst gunstig geprijsde micro-SD kaart. Deze steek je moeiteloos in de camera en hier heb je in de meeste gevallen verder geen omkijken meer naar.