Privacy & Compliance
Er is veel te doen rondom privacy en compliance, met name in Europa. Dat is op zich een goede zaak, want data dient afdoende beschermd te worden, zeker als het persoonlijke data betreft. In de praktijk blijkt het nog best tegen te vallen hoe goed organisaties dit doen. We lezen en schrijven veel over datalekken. Het lijken er in de loop der jaren eerder meer dan minder te worden. Is dat omdat organisaties niet beter willen of niet beter kunnen? Wat de reden ook is, een goed beleid met betrekking tot privacy en compliance is in de huidige tijd onontbeerlijk. Zeker met allerlei nieuwe wetgeving die is ingevoerd en er nog aankomt, wordt de noodzaak om dit hoog op de agenda te zetten alleen maar groter.
Timeline
Max Verstappen en Chris Horner over het belang van data in de Formule 1
In de Formule 1 kan een honderdste van een seconde het verschil maken tussen winnen en verliezen – realtime ...
GDPR-boetes in Europa lastig verzekerbaar
Boetes die voortkomen uit de General Data Protection Regulation (GDPR) blijken binnen Europa vooralsnog alleen...
Microsoft voert GDPR-rechten in voor al zijn gebruikers wereldwijd
Waar een bedrijf als Facebook ervoor kiest enkel een paar elementen uit de Europese privacywetgeving GDPR naar...
De belangrijkste conclusies van de EU-hoorzitting met Facebook-CEO Zuckerberg
Gisteren moest Facebook-CEO Mark Zuckerberg zich tegenover het Europees Parlement verantwoorden over het schan...
Vijf redenen om CEBIT te bezoeken
De allerlaatste ontwikkelingen op het snijvlak van digitale technologie, innovatie en business development: je...
‘Veel organisaties voldoen vlak voor GDPR nog niet eens aan oude wet’
Met nog enkele dagen te gaan tot de General Data Protection Regulation-deadline (25 mei), lijkt het erop dat v...
Noord-Korea verspreidt via Google Play spyware gericht op ‘overlopers’
Onderzoekers van McAfee zijn een hackerscampagne tegengekomen die gelinkt wordt aan Noord-Korea. De cybercrimi...
Acht EU-landen missen GDPR-deadline
Als de General Data Protection Regulation op 25 mei in werking gaat, hebben acht EU-landen niet op tijd hun we...
Tweede Kamer trekt gele kaart voor plannen EU-taks op techbedrijven
Als het aan de Tweede Kamer ligt, moet de Europese Commissie kijken naar een andere manier om techbedrijven te...
Facebook laat adverteerders zich richten op ‘gevoelige informatie’ rond gebruikers
Facebook blijkt adverteerders op wel heel veel manieren te helpen. Het is mogelijk om gericht te adverteren vo...