2min

Tags in dit artikel

,

EZ Support

Nadat we de manual goed hebben doorgelezen en de website van de fabrikant van voor naar achteren hebben doorgespit om te achterhalen waar het mis gaat komen we niet heel veel verder. We merken wel iets anders op. De EZVIZ DP1 blijkt niet bestand tegen weersinvloeden en ook de temperatuurschommelingen in Nederland schieten volgens de specificaties in de manual buiten het werkingsgebied van deze DP1. Ons gemopper op de boormachine verandert al snel naar eeuwige dank omdat we onze blank gelakte periodieke voordeur niet blijvend hebben ‘verminkt’ met de montage van deze DP1. Nu wordt het toch echt de hoogste tijd om eens contact op te nemen met de supportafdeling van de Nederlandse importeur. We geven onze problemen en ondervindingen aan. Vervolgens wordt ons doodleuk verteld dat de EZVIZ toch echt IP65 is gecertificeerd (stof- en sproeiwaterdicht tot 12,5 liter/min) en krijgen we te horen dat de informatie in de manual en op de website van de fabrikant niet klopt. Volgens de importeur is de DP1 perfect geschikt voor montage aan een voordeur. Ook in Nederland. Op het gebied van connectie met een beveiligd netwerk kunnen ze ons echter niet helpen.
De manual is duidelijk over wat de EZVIZ DP1 wel en niet aankan.

Oei!

Het is niet dat we importeurs snel in twijfel trekken, maar we stellen desondanks toch voor dat de importeur dit toch eens aan de Chinese fabrikant voorlegt. We kunnen de IP65 claim van de importeur namelijk nergens verifiëren. Wat blijkt, volgens de fabrikant is de DP1 inderdaad niet geschikt om bloot te stellen aan de weersinvloeden van buiten en de DP1 is al helemaal niet conform IP65 ontworpen. Hierover later meer. De beveiliging? Hier loopt de fabrikant ook op vast. Het ligt natuurlijk eerst aan de gebruiker. Wanneer we aangeven dat we twee verschillende routers hebben gebruikt, alles meermaals naar fabrieksinstellingen hebben teruggezet en alle mogelijke beveiligingsopties hebben geprobeerd ligt het volgens de fabrikant toch 100 procent aan onze kant en hiermee is de kous af. De poging tot installatie heeft ondertussen meer dan twee werkdagen in beslag genomen en we besluiten het voor gezien te houden. Zou u ook doen. Dure bel zo. We zouden dus graag zeggen dat de problemen met deze deurbel waarschijnlijk na een firmware update zullen worden opgelost, maar er is niets wat hierop wijst. De fabrikant houdt zich in elk geval muisstil. De DP1 maakt volgens ons wel een interessante digitale deurspion en besluiten ons hierop te focussen in afwachting van een oplossing, of een nieuw exemplaar van de fabrikant.