Categorie: Analytics

Data is het nieuwe goud voor veel bedrijven. Als je wil innoveren en je bedrijf wilt laten groeien, heb je de juiste data nodig. Maar hoe analyseer je al die informatie? Hoe verkrijg je de juiste analytics en hoe kunnen zaken als AI en ML je daarbij helpen? Dit zijn vragen die veel bedrijven hebben, in hun zoektocht naar de juiste oplossing voor hun bedrijf.

Er zijn veel manieren waarop data binnen bedrijven wordt verzameld, het moeilijkste op dit moment is om alle data samen te brengen in één systeem.

Data science en Analytics

Om als bedrijf meer data gedreven te worden, zal je alle informatie samen moeten brengen in één data warehouse. Op die manier kunnen uitgebreide analyses worden gedaan en kunnen relaties worden gelegd die voorheen onmogelijk waren. Door middel van articial intelligence (AI) en het bouwen van machine learning modellen, kan je als bedrijf een veel beter inzicht krijgen in hoe processen lopen en zich ontwikkelen. Ook is het mogelijk om snel groei, problemen of uitdagingen te identificeren. Die zorgt voor stabielere en stijgende inkomstenbronnen, die minder beïnvloed worden door problemen, storingen of menselijke fouten.

Datawetenschap is hot, en het vinden van een data-analist voor je bedrijf is erg duur, daarom zoeken bedrijven naar geavanceerde tools die hen kunnen helpen hun gegevens te analyseren zonder de hulp van een data-analist. Of, ze kunnen op zoek gaan naar bedrijven die veel expertise hebben, om hen te helpen bij het analyseren van hun gegevens. Het aantal tools dat helpt bij het analyseren van al die bedrijfsgegevens groeit elke dag. Het is wel nog moeilijk om de juiste tool of de juiste partner te vinden.

Leveren de AI-beloftes van Microsoft, Google en AMD ook iets op?

Leveren de AI-beloftes van Microsoft, Google en AMD ook iets op?

Microsoft, Google en AMD presenteerden recent de kwartaalcijfers van het laatste kwartaal van 2023. Dat jaar stond bij deze bedrijven, net als bij menig anderen uit de IT-industrie, in het teken van AI. Rondom die technologie zijn er heel wat beloftes gemaakt en aandeelhouders verwachten daar iets ... Lees meer

date28 dagen geleden
LLM’s veilig gebruiken binnen je organisatie is een uitdaging

LLM’s veilig gebruiken binnen je organisatie is een uitdaging

De hype rond generatieve AI begint wat weg te zakken. Aan de basis van generatieve AI staan LLM's, maar veel organisaties worstelen op dit moment hoe je deze modellen op een goede manier toepast binnen de organisatie. Dat blijkt nog een hele uitdaging, zeker als je het op een veilige en compliant m... Lees meer

date30 dagen geleden
Qlik neemt Kyndi over

Qlik neemt Kyndi over

Business intelligence-platform Qlik moet met Kyndi betere inzichten geven op basis van gestructureerde en ongestructureerde data. Qlik omschrijft Kyndi als een innovatief bedrijf in natural language processing, search en generatieve AI. Zo pakt Kyndi met de Answer Engine traditionele zoekmachine... Lees meer

date1 maand geleden
Update Google kost Nederlandse websites tienduizenden euro’s

Update Google kost Nederlandse websites tienduizenden euro’s

Een algoritme-update voor de Google-zoekmachine heeft Nederlandse affiliate-websites aanzienlijk veel verkeer en daarmee omzet gekost. Dat blijkt uit onderzoekscijfers van Start24. Google rolde september 2023 de Helpful Content Update (HCU)-update uit. Het algoritme heeft tot doel de zichtbaarhe... Lees meer

date1 maand geleden
Microsoft steekt Apple naar de kroon van meest waardevolle bedrijf

Microsoft steekt Apple naar de kroon van meest waardevolle bedrijf

De waarde van Apple is tijdens de afgelopen periode gedaald. Dat brengt de waarde van het bedrijf meer in de buurt van Microsoft, die zelfs kans maakt om binnenkort de titel van meest waardevolle bedrijf over te nemen. De aandelen van Apple kennen een dip omwille van zorgen rondom de gedaalde p... Lees meer

date2 maanden geleden
1 2 3 4 5 178