1 min

Met Memory Type Range Registers Write combining kun je de grafische bewerkingen een beetje opschroeven, vooral in 3D games merk je een paar frames meer. Ga als volgt te werk:

PHP Code

1
cat /proc/pci

Dan zie je iets als:

PHP Code

1
Bus 1, device 0, function 0: VGA compatible controller: 3Dfx Unknown device (rev 1). Vendor id= 121a. Device id=5. Fast devsel. Fast back-to-back capable. IRQ 11. Non-prefetchable 32 bit memory at 0xf6000000 [0xf6000000]. Prefetchable 32 bit memory at 0xfc000000 [0xfc000008]. I/O at 0x9000 [0x9001].

Het draait allemaal om je Prefetchable memory, om je MTRR`s aan te zetten tik je nu in:

PHP Code

1
echo "base=0xfc000000 size=0x1000000 type=write-combining" > /proc/mtrr

waarbij base=0xfc000000 dus de waarde van jouw kaart achter Prefetchable memory is.

Controleer nu of je het goed hebt gedaan met:

PHP Code

1
cat /proc/mtrr

Dan moet je iets zien als:

PHP Code

1
2
reg00: base=0x00000000 ( 0MB), size= 128MB: write-back, count=1
reg01: base=0xfc000000 (4032MB), size= 16MB: write-combining, count=1