2min

Tags in dit artikel

,

Tijdens het vorige grote voetbaltoernooi introduceerde Albert Heijn de Wuppie. Dit beestje werd een groot succes onder het winkelend publiek. Ook voor het komende EK-voetbal heeft Albert Heijn weer een oud concept uit de mottenballen gehaald en het een nieuwe impuls te geven. De Welpie.

Voor het eerst zal deze campagne ook gedeeltelijk online gevoerd worden. Het harige leeuwtje zal tot leven komen in Windows Live Messenger via speciale emoticons en winks in de vorm van een Welpie.

Op dit moment is de integratie met Windows Live Messenger het enige wat de Welpie online zal doen. "De samenwerking met Microsoft is nieuw voor ons. Het is een keuze, je kan niet alles doen", aldus een woordvoerder van Albert Heijn.

"Het is een stap richting de nieuwe wereld en een verschil met de Wuppie-campagne uit 2006. We hebben goede hoop dat de Welpie opgepakt wordt in het chatverkeer."

De offline Welpies zullen worden ingezet door Albert Heijn als EK-gadget. De beestjes zullen worden uitgedeeld bij de dagelijkse boodschappen.

Albert Heijn probeert met deze actie zich meer op gezinnen te richten. "Maar binnen gezinnen zijn er natuurlijk ook kinderen waar veel voetbalfans tussen zitten. Je probeert natuurlijk toch een slag te maken richting jongeren. We verwachten dat online meer gaat leven", meent de woordvoerder. De campagne wordt primair ingezet in de winkels. "Het online gedeelte is bedoeld om de Welpie verder breed uit te dragen. Anno 2008 mag een online component niet ontbreken. Maar je kan er niet te ver in doorslaan. Je wilt de mensen niet van je vervreemden."