Provider Vodafone is afgelopen donderdag opnieuw getroffen door een storing. Gelukkig had de storing dit keer een kleinere omvang en is deze inmiddels weer verholpen. Door een kabelbreuk kampten abonnees in Noord-Holland tijdelijk met problemen rondom de ontvangst van het telefoonnetwerk.
De storing werd veroorzaakt door een breuk in een glasvezelkabel. Deze breuk ontstond bij werkzaamheden en zorgde voor een storing bij klanten in Noord-Holland. Klanten van Vodafone konden hierdoor verminderde ontvangst en wegvallende verbindingen ondervinden. Ook kampten klanten met het probleem niet te kunnen bellen, sms’en of internetten via hun smartphone. Naast Vodafone zou ook kabelbedrijf UPC hinder hebben ondervonden bij de beschadigde kabel.
Vodafone liet nadat de storing ontstond via Facebook weten zich hier bewust van te zijn en met man en macht aan een oplossing werken. Het duurde dan ook niet lang voordat vier van de kabels gerepareerd waren. De kabels worden volgens Vodafone beheerd door KPN. Omstreeks vier uur vanmiddag liet de provider dan ook weten dat KPN het probleem met de kabels opgelost heeft.