1 min

Tags in dit artikel

,

Aan Internet provider Planet Internet is het kwaliteitscertificaat ITO-2005 toegekend. Planet Internet is hiermee de eerste en enige Internet provider in Nederland met een gecertificeerd servicecenter.

Het ITO certificaat toont aan dat het servicecenter van de Internet provider als goed bereikbaar en klantvriendelijk is beoordeeld. De normen voor ITO-certificering zijn gebaseerd op de wensen van de consumenten. Planet Internet bleek in staat om gedurende een langere periode volgens deze normen te presteren.

Dortie Gielen, Manager Contact Center: "De internetmarkt is een snelle en innovatieve wereld, waarbij de klant zeer hoge eisen stelt aan serviceverlening. De kwaliteit van onze serviceverlening wordt continu gemeten door het Nipo en we kennen dagelijkse, interne metingen. Stichting ITO heeft bij de certificering van ons servicecenter vooral gelet op persoonlijke klantbenadering, een goede bereikbaarheid en de deskundigheid van onze medewerkers. Met een gecertificeerd servicecenter kan Planet Internet zich onderscheiden van andere Internet providers."

Edwin van Wijk, Directeur Certificeringinstituut: “Het ITO-keurmerk is in Nederland op dit moment de enige onafhankelijke toets ten aanzien van de bereikbaarheid en klantgerichtheid van het servicecenter. De gestelde normen voor ITO-certificering zijn gebaseerd op betrouwbaar wetenschappelijk consumentenonderzoek. Het ITO-certificaat is daarmee een onafhankelijke erkenning voor presteren en geeft organisaties een concurrentievoordeel in de dienstverlening aan hun klanten.”