TradeDoubler, marktleider op het gebied van online marketing en sales oplossingen heeft haar marktpositie verder versterkt. De omzet in het eerste half jaar bedroeg 27.1 miljoen Euro, zo deelde het bedrijf mee. Deze trend geeft een positief signaal af naar de rest van de markt en bevestigt de kracht van zowel TradeDoubler’s business model als eerder gedane groeivoorspellingen van onafhankelijke analisten. De halfjaarresultaten laten een zeer sterke groei zien en zijn bijna even groot als de omzet van 28 miljoen Euro over heel 2003. Over dezelfde periode vorig jaar behaalde TradeDoubler een omzet van 11.1 miljoen Euro, wat neerkomt op een omzetstijging van 144%. Al sinds de start in 1999 maakt TradeDoubler een enorme groei door.

TradeDoubler is niet het enige bedrijf dat profiteert van de sterke groei in de afgelopen zes maanden. Had TradeDoubler in 2003 al voor meer dan 400 miljoen Euro aan directe omzet voor haar adverteerders gegenereerd, alleen al in augustus 2004 was dat maar liefst 100 miljoen Euro. Voor heel 2004 verwacht TradeDoubler zelfs voor meer dan 1 miljard Euro aan directe omzet voor haar adverteerders te genereren.

Met 780 adverteerders maakt TradeDoubler ook een groei van haar adverteerders bestand van meer dan 17.2% (665 adverteerders in 2003) bekend. De aantrekkingskracht van TradeDoubler blijft sterk toenemen, wat ondermeer blijkt uit de hoog aangeschreven adverteerders die de afgelopen maanden zijn aangetrokken.

Zo hebben o.a. Avis Europa, CNET Networks, Tesco en National Express zich aangemeld voor de Media Toolbox, TradeDoubler’s turnkey solution om alle online marketinginspanningen te meten en analyseren. Daarnaast hebben o.a. Disneyland® Resort Parijs, Expedia, McAfee, TUI en Wehkamp zich aangemeld voor TradeDoubler’s affiliate marketing programma.

Bovendien heeft Isobar – het holdingsbedrijf voor alle digitale 1 op 1 bezittingen van Aegis Media inclusief Carat Interactive en een van ‘s-werelds grootste interactieve bureaus, met meer dan dertig kantoren in twintig landen wereldwijd – TradeDoubler aangewezen als leverancier van affiliate programma’s voor haar gehele klantenbestand in Europa.

Naast de Media Toolbox solutions en het affiliate marketing programma, hebben ook beide andere producten van TradeDoubler, online advertising campagnes en de consultancy activiteiten, sterk bijgedragen aan de omzetstijging.

TradeDoubler’s CEO, Martin Henricson is uiteraard zeer content met de gepresenteerde cijfers: "De vooruitzichten zijn zelfs nog veelbelovender, omdat onze business geografisch verder verbreed is, onze producten nog sterker zijn geworden en omdat we een uitstekende orderportefeuille hebben ontwikkeld met een aantal van de sterkste wereldwijde merken".