Het Taiwanese bedrijf Acer wil zich meer ontplooien als een merk dat staat voor kwaliteit. Er zullen verschillende zaken gaan veranderen om dat te bereiken, heeft topman John Miedema gezegd in een interview.

De marketingdirecteur van Acer heeft wat duidelijkheid geschept over de toekomst die Acer voor zich ziet. Er zullen minder producten op de markt komen en er wordt meer aandacht besteed aan de kwaliteit. "In 2008 richtten we ons op het behalen van marktaandeel en instapproducten. Nu stappen we daarvan af. We distantieren ons van producten waar we niks aan kunnen verdienen."

Als uitgangspunt gaat Acer zich meer spiegelen aan Apple. Producten worden iets minder technisch en gaan een betere gebruikservaring bieden, zo belooft Miedema. "In een blind experiment associeert de consument de Liquid S2 (review) meer met Apple dan met Acer. Toch zullen veel mensen Acer niet overwegen vanwege de merknaam. We werken stapsgewijs aan een beter imago."

Acer snijdt ook nieuwe productcategorieën aan. Het Taiwanese merk maakt natuurlijk al enige tijd smartphones en tablets en werpt zich nu ook op de opbloeiende markt voor wearables. Gisteren werd de Liquid Leap kortstondig getoond, dit zal Acer’s eerste wearable worden.