Review: Need for Speed: Rivals

Stay tuned, abonneer!

Back on track

Hoewel de huidige generatie consoles op zijn einde begint te raken, heeft EA Games besloten om nog eenmaal één van de meest gewaardeerde racespellen in de wereld uit te brengen op de Xbox 360 en PlayStation 3. Mocht je echter al de nieuwe generatie consoles onder je tv hebben staan, wees dan niet getreurd, ook hierop is het nieuwste deel in de Need for Speed-serie gewoon te spelen.


De grote vraag bij deze serie luidt bij elke nieuwe uitgave: "Heeft EA iets vernieuwends toegevoegd?" En hier kunnen we al gelijk negatief op antwoorden, want op wat kleine aanpassingen na, is Rivals bijna hetzelfde als de voorgaande delen van deze generatie.

Is dit erg? Aan de ene kant niet, maar aan de andere kant hoop ik altijd nog een beetje op een goed verhaal zoals we wel een klein beetje zagen bij Need for Speed: The Run. Desalniettemin heb ik mezelf prima vermaakt met dit nieuwe deel en het hoe, wat en waarom hierover zal ik verderop in dit artikel behandelen.


Maar voordat ik hierop inga, is het handig om te vertellen wie die rivals precies zijn. Normaalgesproken is de grootste rivaal van een racer zijn tegenstander, maar ben je bereid om de ideale lijnen en traction control in te wisselen voor spanning, sensatie en tegenliggers, dan is de eer voor de grootste rivaal weggelegd voor ome agent. En denk hier niet te licht over, want als je eenmaal de koplampen van een Aston Martin met knipperlichten in je achteruitkijkspiegel ziet schijnen, dan is het gaspedaal plotseling je grootste vriend.

Wij hebben Need for Speed: Rivals getest op de PlayStation 3, deze versie vind je voor iets meer dan 48 euro in de prijsvergelijker. De PC- en Xbox 360-versie vind je voor respectievelijk 37 euro en 54 euro terug.