Beeldkwaliteit

De beeldkwaliteit van deze Foscam R2D is, voor het doel waarvoor de camera wordt gebruikt, prima. De fabrikant heeft een groothoeklens gemonteerd met een beeldhoek van ongeveer 100 graden. De maximale resolutie bedraagt 2 megapixel en in de meeste situaties binnenshuis is dit ruim voldoende. In combinatie met een Foscam cloud abonnement slaat de camera de automatisch gedetecteerde beelden van de laatste 8 uur op in de cloud en dit is het eerste jaar zelfs geheel kosteloos. Vindt er een situatie plaats waarbij de beelden opgevraagd moeten worden is de periode van acht uur doorgaans meer dan voldoende. Wil je meer, dan kan dat met een Foscam-recorder, VMS, NVR, NAS, microSD-kaart of met een meer uitgebreid Foscam cloud abonnement waarbij (afhankelijk van het gekozen abonnement) continu opname mogelijk is. De beeldkwaliteit van de R2D is bij daglicht perfect. Zelfs bij het inzoomen van de opgeslagen beelden zijn gezichten en kleinere details prima zichtbaar. De nachtbeelden zijn eveneens van goede kwaliteit. Mede door de krachtige IR-LED’s wordt de gehele ruimte tot een afstand van een kleine 10 meter uitstekend verlicht. De vertraging van de live-beelden is ongeveer een halve seconde zodat deze camera prima op afstand kan worden gebruikt om met de persoon of personen op locatie te communiceren via de ingebouwde intercomfunctie. Hiermee kan deze R2D voor vele doeleinden worden ingezet. Denk aan de functie van baby monitor, maar ook als bewakingscamera in, bijvoorbeeld, huiskamer, kantoor of garage.
Beeldkwaliteit is prima (klik voor ware grootte)