Aanmaken van aliassen bij gebruikers om spelfouten af te vangen;

Wat veel bedrijven vergeten is de “human error”, de menselijke fout, af te vangen bij het aanmaken van e-mailadressen voor het personeel. Mijn naam is bijvoorbeeld Coen (met een C), maar in Nederland komt de naam Koen ook veelvuldig voor. Het kan dus zomaar voorkomen dat als iemand mij alleen op een beurs of telefonisch heeft gesproken en mij een e-mail gaat sturen, dat hij deze dan zal richten aan koen@techzine.nl. Bij veel bedrijven zal er dan vrij snel een melding terugkomen dat dit e-mailadres niet bestaat, of er moet net toevallig ook een Koen in het bedrijf werken. Hetzelfde kan worden gezegd voor bedrijven die kiezen voor uitgebreide e-mailadressen met achternaam. Daarbij zijn heel veel variaties mogelijk bijvoorbeeld; janjansen@bedrijfsnaam.nl, jan.jansen@bedrijfsnaam.nl, jjansen@bedrijfsnaam.nl of j.jansen@bedrijfsnaam.nl. Zoals gezegd is hier een oplossing voor en dat is het aanmaken van e-mail aliassen, alternatieve adressen die in dezelfde mailbox worden afgeleverd. In Office 365 kan je aliassen aanmaken door in het beheerscherm aan de linkerkant op “Gebruikers” en vervolgens “Actieve gebruikers” te klikken. Daar zie je vervolgens een lijst met alle werknemers die een gebruikersaccount hebben, je kan hier elke gebruiker wijzigen en waar nodig e-mail aliasen aanmaken door op de naam van de gebruiker te klikken en vervolgens op de bovenste “Bewerken”-link. Daar kan je vervolgens zoveel aliassen aanmaken als je wil, eventueel ook voor meerdere domeinnamen, indien er meerdere zijn gekoppeld aan dit Office 365-abonnement.