Met Memory Type Range Registers Write combining kun je de grafische bewerkingen een beetje opschroeven, vooral in 3D games merk je een paar frames meer. Ga als volgt te werk:
PHP Code
1 |
cat /proc/pci |
Dan zie je iets als:
PHP Code
1 |
Bus 1, device 0, function 0: VGA compatible controller: 3Dfx Unknown device (rev 1). Vendor id= 121a. Device id=5. Fast devsel. Fast back-to-back capable. IRQ 11. Non-prefetchable 32 bit memory at 0xf6000000 [0xf6000000]. Prefetchable 32 bit memory at 0xfc000000 [0xfc000008]. I/O at 0x9000 [0x9001]. |
Het draait allemaal om je Prefetchable memory, om je MTRR`s aan te zetten tik je nu in:
PHP Code
1 |
echo "base=0xfc000000 size=0x1000000 type=write-combining" > /proc/mtrr |
waarbij base=0xfc000000 dus de waarde van jouw kaart achter Prefetchable memory is.
Controleer nu of je het goed hebt gedaan met:
PHP Code
1 |
cat /proc/mtrr |
Dan moet je iets zien als: