1 min Devops

How to: MTRR’s

Met Memory Type Range Registers Write combining kun je de grafische bewerkingen een beetje opschroeven, vooral in 3D games merk je een paar frames meer. Ga als volgt te werk:

PHP Code

1
cat /proc/pci

Dan zie je iets als:

PHP Code

1
Bus 1, device 0, function 0: VGA compatible controller: 3Dfx Unknown device (rev 1). Vendor id= 121a. Device id=5. Fast devsel. Fast back-to-back capable. IRQ 11. Non-prefetchable 32 bit memory at 0xf6000000 [0xf6000000]. Prefetchable 32 bit memory at 0xfc000000 [0xfc000008]. I/O at 0x9000 [0x9001].

Het draait allemaal om je Prefetchable memory, om je MTRR`s aan te zetten tik je nu in:

PHP Code

1
echo "base=0xfc000000 size=0x1000000 type=write-combining" > /proc/mtrr

waarbij base=0xfc000000 dus de waarde van jouw kaart achter Prefetchable memory is.

Controleer nu of je het goed hebt gedaan met:

PHP Code

1
cat /proc/mtrr

Dan moet je iets zien als:

PHP Code

1
2
reg00: base=0x00000000 ( 0MB), size= 128MB: write-back, count=1
reg01: base=0xfc000000 (4032MB), size= 16MB: write-combining, count=1
Bron:Penguinpower.nl