1 min

Sinds de lancering van de nieuwe Twitter in september is het een beetje stil geweest rondom de website. Maar sinds gisteren staan er een aantal nieuwe features op de website. Zoals een Analytics-dienst en nieuwe volg-aanbevelingen van ‘Who to Follow’.

De nieuwe Analytics-dienst werd gisteren aangekondigd door Twitter zelf. Twitter sloot een samenwerkingsverband met Gnip, een analysebedrijf voor sociale media. Het bedrijf krijgt hierbij een sublicentie op Twitters data. Met de Analytics-dienst kan je zien hoe vaak een bericht geretweet is of hoevaak er op gereageerd is. Daarnaast kan je via de statistieken zien hoeveel gebruikers jou unfollowed hebben en hoeveel mentions je hebt gekregen in het afgelopen zes uur. Twitter is momenteel bezig met het testen van de dienst. Maar naar verwachting zal Analytics voor het einde van dit jaar beschikbaar zijn voor alle Twitter gebruikers.

Naast de Analytics-dienst zijn er nieuwe volg-aanbevelingen op Twitter geplaatst. Nu kun je andere gebruikers zoeken doormiddel van interesses. Aan de hand van verschillende topics kun je gebruikers zoeken die passen bij jou interesses of passies. Om dit te kunnen doen maakt Twitter gebruik van het onlangs uitgebrachte reputatie-tool. TechCrunch meldt dat deze dienst nu voor alle geregistreerde gebruikers beschikbaar is.