1 min

Tags in dit artikel

,

Man of vrouw, erectieproblemen of niet, aan spam voor viagra pillen ontkom je niet.
Viagra-producent Pfizer is al het spam uit zijn naam zat en organiseert daarom op 1 oktober de "Viagra Anti-spam Dag"

De producent komt hier op omdat volgens het bedrijf, spam "een maatschappelijk probleem is gezien de gezondheidsrisico’s en de kosten die voor het Nederlandse bedrijfsleven aan Viagra-spam zijn verbonden". Door de Anti-spam Dag worden bedrijven gewezen op de economishe schade van spam door brandbeedtekosten, verloren productiviteit en een groot risico op virussen.

50% van alle Viagra pillen die aangeboden worden, blijkt nep te zijn. Vorige maand startte Pfizer de patiëntencampagne "Slik niet zomaar alles" om gebruikers te wijzen op de gevaren van medicijnverkoop via spam.

Door de grote hoeveelheid spam, bestaat inmiddels gemiddeld de helft van het zakenlijke e-mailverkeer uit ongewenste reclame. De kosten voor een bedrijf met 100 werknemers kan daarom oplopen tot zo een 65 duizend euro per jaar.

Stichting Spamvrij.nl steunt de actie van Pfizer, dat naast de gevaren voor de volksgezondheid ook de nadruk legt op dat de nep-pillen veelal niet geleverd worden. "Het medium e-mail komt door al de spam in gevaar" zo zegt Spamvrij.nl "Het word Pfizer onmogenlijk gemaakt om via e-mail over Viagra te communiceren. Het bestrijden van spam is niet eenvoudig, want nog geen 1% blijkt uit ons land te komen"