1 min

Tags in dit artikel

, ,

Iedereen die spelletjes met ingebouwde reclameberichten wil vermijden kan de online spelletjes van Miniclip.com voortaan links laten liggen. De website heeft namelijk een deal gesloten met Massive Incorporated, één van de grootste drijfveren achter de opkomende trend van ingame advertising.

Massive is onder andere verantwoordelijk voor de reclame die is verwerkt in het populaire spel Splinter Cell. Massive zal dus ook voor Miniclip reclame gaan verwerken in spelletjes. Het gaat volgens Massive zowel om ‘dynamische reclame’ als videoadvertenties in ‘rich media’. "Het is een gigantische publiek voor onze adverteerders. Miniclip.com spelers zijn de doelgroep van veel grote adverteerders, dus deze overeenkomst is een vrij logische stap voor Miniclip, Massive en haar adverteerders," aldus Mitch Davis van Massive.

Ook Miniclip toonde zich tevreden met de deal: "Het Massive netwerk levert belangrijke adverteerders op een manier die wij niet zelf zouden kunnen maken. Hun technologie maakt het voor ons gemakkelijk om ingame advertenties te beheren, terwijl zij op hun beurt kunnen profiteren van het grote aantal spelers van Miniclip spelletjes," aldus Robert Small van Miniclip.