1 min

In januari kwam Electronic Arts met de mededeling dat het een nieuwe, gratis versie van Battlefield gaat uitbrengen die betaald gaat worden door middel van in-game advertenties.

Gisteren heeft EA een persbericht uitgebracht waarin het aankondigt dat het een uitbreiding en verlenging van hun overeenkomst met Massive heeft gesloten om voor zowel de pc als de Xbox 360-console dynamische in-game advertenties te laten zien.

Electronic Arts wil op deze manier haar netwerk uitbreiden als het gaat om online reclames. Massive heeft klanten zoals Puma, Ford en Rogers. "Need for Speed: Pro Street" kent al statische reclame binnen het spel van onder andere Burger King en Cingular.

Met deze overeenkomst wil Electronic Arts meer dynamisch reclame aanbieden. Vooralsnog staat deze nieuwe vorm in de planning voor komende titels zoals Madden NFL, de Nascar-reeks en NBA Live. Tevens is het ook mogelijk dat een bestaande titel als "Burnout: Paradise" ook deze vorm van dynamische reclame gaat krijgen.

"We geloven in deze vorm van reclame en het is een sterk groeiend deel van inkomsten voor ons bedrijf", aldus Kathy Vrabeck van EA, "We hebben voor Massive gekozen omdat zij marktleider zijn, en veel ervaring op dit gebied hebben".