Uit een onderzoek van Telecompaper blijkt dat steeds meer Nederlanders kiezen voor een snelle internet verbinding. Het aantal aansluiting is in het eerst kwartaal van 2006 gestegen met 6,4 procent, en daarmee gegroeid tot 4,39 miljoen. Door deze stijging beschikt 61,5 procent van de Nederlanders nu over breedband internet, eind december 2005 was dat nog 58,2 procent.

Direct ADSL en Het Net, de producten van KPN, hebben het meest kunnen groeien in het afgelopen kwartaal. Deze zijn gegroeid met achtereenvolgens 79.000 en 73.000 klanten. Eind maart 2006 had KPN een marktaandeel van 37,5 procent in handen, en hadden daarbij in totaal 1,65 miljoen klanten.

Eerder was er al op Techzine te lezen dat KPN, het Nederlandse Demon heeft overgenomen, dit bedrijf was goed voor 70.000 klanten.

De onderzoeker verwacht dat er steeds meer huishoudens snelle internet zullen aanschaffen. En daardoor de aansluitingen zullen toenemen, dit komt mede door de groei van internettelefonie. Het onderzoek bureau maakte eerder al bekent dat internettelefonie toeneemt, dat was ook al te lezen op Techzine.

Lees meer