Twitter is een website die heel snel groeit wat aantal bezoekers betreft. De microblogging-website had namelijk ongeveer veertien keer zoveel bezoekers als een jaar geleden, in dezelfde maand. Volgens Nielsen Online blijft het echter bij bezoeken, veel ‘Twitteraars’ blijven de website niet bezoeken.
In februari dit jaar had Twitter ongeveer zeven miljoen unieke bezoekers. Dezelfde maand, maar dan een jaar eerder, laat zien dat er toen ‘slechts’ 475000 bezoekers waren. Hiermee stijgt de naamsbekendheid van Twitter dus heel snel, maar hier blijft het dan ook bij, stelt Nielsen Online. Het onderzoeksbureau stelt namelijk dat veel Twitteraars Twitter niet blijven gebruiken.
Ongeveer zestig procent van de gebruikers maakt volgens Nielsen Online een account aan en test wat met de mogelijkheden. Ze blijven echter niet actief en verlaten Twitter dus vrij snel weer. Volgens Nielsen Online is dit percentage veel te hoog, het laatste succesvolle concept had een vasthoudt-percentage van ongeveer zeventig procent meldt het onderzoeksbureau. Wanneer er niets veranderd zouden de dagen van Twitter wel eens geteld kunnen zijn, zo meldt de website. Twitter zou dan niet lang nog bestaansrecht hebben.