De vraag wordt Blizzard wel vaker gesteld: Wanneer komt World of Warcraft naar de consoles? Ook G4 vroeg het aan J. Allen Brack, de lead producer van WoW, dit keer met een verrassend antwoord.

Al het geld dat World of Warcraft oplevert op de PC zou er normaal voor moeten zorgen dat de overstap naar een breder publiek snel gemaakt is. Toch is het moeilijk gebleken voor de meeste game developers om een MMO op een console van de grond te krijgen.

"Er zijn veel redenen denk ik", aldus Brack. "Een ervan is dat het lang duurt om een MMO te ontwikkelen. Je moet rekening houden met de houdbaarheidsdatum van een console. Je moet heel erg goed plannen wanneer je console op de markt komt, wat zijn levensduur zal zijn, en wat voor soort game je maakt. Het is erg uitdagend."

"In WoW’s geval praten we hier constant over", aldus Brack. "Hoe brengen we WoW naar de console?" Hierna kaartte hij al snel het volgende grote probleem aan; de totale grootte van de game. De "footprint" van WoW bedraagt in totaal ongeveer 15GB. Dat is een erg grote aanslag op het geheugen van een console, vooral als je bedenkt dat sommige Xbox 360-versies geen harde schijf hebben, of maar 20 GB aanwezig is.

Andere grote problemen die hij aansprak waren de problemen bij het patchen, en natuurlijk het grote verschil in layout tussen een toetsenbord en controller. "WoW is ontworpen als keyboard game en de control layout, camera controle en het aantal mogelijkheden die je hebt zorgen ervoor dat het heel moeilijk op een controller is over te zetten."

Hij sloot af met voor sommigen zeer teleurstellende woorden. "Ik denk dat het onwaarschijnlijk is dat WoW naar de consoles zal verhuizen. [..] Het is iets waarover we regelmatig moeten praten, maar iemand zal erachter komen hoe je een MMO op een console moet lanceren en diegene zal razend succesvol worden. Daarover heb ik geen twijfels."