1 min

Tags in dit artikel

, , ,

Facebook gaat gesponsorde verhalen toevoegen aan de Ticker op je Facebook-pagina. Dat heeft het sociale netwerk bevestigd aan Mashable. Vooralsnog lijken de verslagen alleen voor Amerikaanse gebruikers zichtbaar maar de kans is groot dat andere landen snel volgen.

De gesponsorde verhalen zijn een extra verlengstuk van de nieuwsfeeds. Het is dus vanzelfsprekend dat ze ook in de Ticker te zien zullen zijn. Volgens een woordvoerder van Facebook zijn gesponsorde verhalen niet hetzelfde als advertenties. Met een gesponsord verslag kan een adverteerder ervoor zorgen dat zijn doelgroep meer actie gaat ondernemen.

De tickerfunctie is een lijst waar alle activiteiten van je Facebookvrienden in real-time bekeken kunnen worden. De lijst moet er voor zorgen dat nieuwsfeeds centraal staan op Facebook. In de ticker vindt je status-updates en andere belangrijke inhoud.

Volgens Mashable zal het niet mogelijk zijn om de advertenties en gesponsorde verhalen uit te schakelen in de instellingen. Wel zal het mogelijk zijn om een advertentie te verbergen door "verberg bericht" aan te klikken. Dat geldt dan echter alleen voor dat ene gesponsorde verhaal, de volgende zal wel weer gewoon zichtbaar zijn.