Aankomend jaar zal voor het eerst in de geschiedenis van de sport de Super Bowl te volgen zijn via het internet. De finale van het Amerikaanse football trekt elk jaar meer dan 110 miljoen kijkers.

Deze finale wordt gezien als de meest belangrijke sportevenement in Noord-Amerika en zal worden gehouden op 5 februari. Om dit evenement ook via internet uit te kunnen zenden heeft NBC een overeenkomst gesloten met de NFL, de organisatie achter het American Football. De beelden zullen getoond gaan worden op verschillende websites. Daarnaast zal telecomaanbieder Verizon de streams op mobiele telefoons gaan verzorgen.

Welk bedrag er gemoeid is met de overeenkomst is niet bekend. Het valt te verwachten dat het hier niet om een klein bedrag zal gaan. Het bedrijfsleven mag namelijk astronomisch hoge bedragen afrekenen wanneer zij willen adverteren tijdens de Super Bowl. Met een reclame tijdens de Super Bowl trekt je echter wel de aandacht van meer dan 110 miljoen mensen.

De NBC mag in ieder geval snel aan de gang gaan met de voorbereidingen op het het evenement. De zender trekt normaliter tussen de 200.000 en 300.000 kijkers naar haar livestreams. Bij de uitzending van de Super Bowl zal je echter kunnen verwachten dat dit getal vele malen hoger zal zijn. Daarnaast wil de zender de wedstrijd ook nog eens in HD-kwaliteit uit gaan zenden.