Netflix heeft in twee jaar tijd een flinke opmars gemaakt en inmiddels beschikken 1,3 miljoen huishoudens over toegang tot Netflix. Dat blijkt uit onderzoek van Multiscope onder 6500 personen. Hoeveel actieve abonnementen Netflix precies in Nederland heeft lopen wil het bedrijf niet bekendmaken.

Netflix is populair in Nederland en dat is goed nieuws voor de filmdienst, die momenteel druk bezig is uit te breiden naar meer landen wereldwijd en daarnaast probeert de productie van het eigen aantal series en films op te voeren. Hoe meer abonnees het bedrijf heeft, des te meer het kan investeren in nieuwe producten en uitbreiding.

Uit het onderzoek komt naar voren dat 17 procent van de huishoudens de beschikking heeft over een Netflix-account, dat is ongeveer 1 op de vijf. Ze zullen echter niet allemaal betalen voor de dienst, sommige zullen een proefabonnement hebben terwijl andere de accounts misschien delen met familie of vrienden.

Gemiddeld kijken Netflix-kijkers zo’n 10,5 uur per week naar series en films van de dienst. Ondervraagden geven ook aan interesse te hebben in alternatieven zoals Popcorn Time, drie op de tien ondervraagden is geïnteresseerd maar geeft ook aan bang te zijn voor malware.