De afgelopen jaren hebben we een grote stijging kunnen waarnemen in het aantal Smart TV’s dat in de winkel te vinden is. Deze TV’s worden geleverd met onder andere internetconnectiviteit. Deze connectiviteit zorgt ervoor dat deze TV’s dankbaar gebruik kunnen maken van talloze functionaliteit zoals webbrowsen, Facebook, games en meer. Volgens een onderzoek van het NPD is dit echter helemaal niet waarvoor Smart TV’s worden gebruikt.

Het NPD bracht gisteren de resultaten naar buiten van een onderzoek dat uitgevoerd werd naar het gebruik van Smart TV’s. De resultaten laten duidelijk zien dat er eigenlijk maar één populaire functie gebruikt wordt, 60 procent van de gebruikers gebruikt de mogelijkheid om streaming video te bekijken via diensten als Netflix en Hulu Plus.

Wanneer de streaming video wordt vergeleken met andere percentages van functionaliteit, vallen deze al snel in het niets. Zo gebruikt maar 10 procent de webbrowser en gebruik van andere zaken zoals Twitter en LinkedIn vallen allemaal tussen de 0 en 10 procent.

Volgens het NPD is de boodschap wel duidelijk, "OEM bedrijven en retailers moeten zich minder richten op nieuwe innovatie in deze ruimte en meer op het versimpelen van de gebruikerservaring en berichtgeving, als ze nieuwe functionaliteit aan de televisies willen toevoegen."